Glazba: James Newton Howard
Žanr: Triler
Trajanje: 107 minuta
Službeni site: The Village
Distibucija: Continental Film
RADNJA
Stanovnici malog Pennsylvanijskog mjesta žive okruženi ukletom šumom koju nastanjuju misteriozna čudovišta. Čudovišta ne zalaze u mjesto sve dok se stanovnici drže pravila da ne zalaze u šumu. Život u mjestu je osim toga naoko idiličan, mladi se zaljubljuju, rađaju djecu, svi žive u slozi i pomaži jedni drugima. Problemi zbog njihove odsječenosti od ostataka svijeta nastaju nakon što se netko razboli jer nemaju odgovarajućih lijekova. Upravo zbog toga mladi Lucius Hunt zatraži od seoskih starješina da pokuša proći kroz šumu i otići do "gradova" u kojima bi potražio lijek za retardiranog prijatelja.

OSVRT
"The Village" ili "Zaselak" (kako su ga naši prevoditelji u traženju tople vode prekrstili) triler je koji u cijelosti odiše prepoznatljivim rukopisom jednog od boljih redatelja današnjice - M. Night Shyamalana. Počevši od odlične priče filma koja poput "Šestog čula" skriva neočekivani obrat na kraju, pa do stila snimanja koji odlikuje sporija radnja, tamni pastelni tonovi, odsustvo kričavih boja… "Zaselak" je u potpunosti prožet Shyamalanovim filmskim rukopisom. Po meni je ta prepoznatljivost veliki plus ako govorimo o dobrim redateljima koji za razliku od dobrih glumaca ne moraju imati sposobnost da budu totalno drukčiji u svakom novom projektu.
Osim same izvedbe Shyamalan je napisao i dobru priču sa kojom bi malo tko mogao omanuti, pogotovo što su priče sa inteligentnim neočekivanim završetcima danas prava rijetkost. Film je žanrovski određen kao mješavina trilera i drame što je dobar opis, s obzirom da priča sadrži ljubavni i društveni element kojim nadilazi puko strašenje gledatelja. Mogli bi reći da je nešto manje triler nego što bi mogli očekivati, ali je zato puno boji film u cijelosti. Glede glumaca, slobodno možete zaboraviti najave na foršpanima i velika imena. Glavna zvijezda "Zaselka" je malo poznata Bryce Dallas Howard u ulozi Ivy, dok joj poznatiji Joaquin Phoenix, Adrien Brody, William Hurt, Sigourney Weaver i Brendan Gleeson, koliko god dobri bili, u ovoj ulozi nisu ni do koljena. To pak ne znači da su njihova ostvarenja loša već da je Howard briljirala. Film me zbog ograničenosti mjesta radnje (sve se odvija u jako malom mjestu od nekoliko kuća), realističnih dijaloga i odlične glume na trenutke podsjetio na "Dogville" Larsa Von Triera što je veliki plus s obzirom da se radi o hollywoodskoj produkciji.
Sad bi se ponovo vratio na redatelja Shyamalana i njegov dosadašnji opus. Tip je najpoznatiji po trilerima "Znakovi" i "Šesto čulo" koji su većinom pobrali dobre kritike, ali je bilo i onih kojima su jednostavno rečeno išli na živce. U prvom redu Shyamalanu se zamjera prespora radnja koja nije baš poželjna u modernim trilerima. "Zaselak" je po mom skromnom sudu nešto "brži", te definitivno najmanje američki, ali i ako se gleda u cijelosti, najbolji uradak ovog redatelja. Ovim želim poručiti onima koji nisu imali živaca za prethodne filmove talentiranog Indijca da se protivno svojim uvjerenjima natjeraju na odlazak u kino jer vjerujem da će se ugodno iznenaditi. Jedini minus (koji to zapravo i nije) moga bi se naći u komercijalnom segmentu filma. Naime, po momo mišljenju film nije namijenjen publici mlađoj od nekih 17-18 godina (čast izuzetcima) tako da će mu i zarada biti manja nego što zaslužuje. Razlog ove moje dobne klasifikacije nije u krvavim scenama (kojih nema) već u kompleksnosti priče i načinu izvedbe. Veliki dio mlađe populacije koji od kina traži isključivo zabavu (made in hollywood) vjerojatno će ostati razočaran pomanjkanjem "strašnih" scena, dok će na drugu stranu teško prepoznati dramske vrijednosti koje ovaj film krije. Prekaljeni filmofili pak, mogli bi ga gledati i više od jednog puta.
Autor: MK (milan@corner.hr)
Objavljeno: 5.11.2004.

Gamadrilio