Službeni site: Spider-Man 2
Distibucija: Continental

Pogledajte trailer:
Trailer
Trailer
SINOPSIS
Dvije godine su prošle otkako je Peter Parker (Tobey Maguire) otišao od svoje dugogodišnje ljubavi Mary Jane Watson (Kirsten Dunst) te odlučio preuzeti odgovornost čovjeka-pauka. Mora se suočiti s novim izazovima, a pritom balansirati između dva identiteta, superjunaka Spider-Mana i studenta na lokalnom sveučilištu.
Ljubav prema M.J. postaje sve snažnija otkako se Peter bori protiv samog sebe i želje da napusti tajni život te konačno pokaže svoje pravo lice i osjećaje. U međuvremenu Mary Jane je nastavila svoj život, započela karijeru glumice i pronašla novu ljubav.
Peterov odnos s najboljim prijateljem Harryem Osbornom (James Franco) zasjenjen je Harryevom rastućom osvetom Spider-Manu, kojeg smatra odgovornim za smrt svog oca. Stvar postaje još kompliciranija kada se pojavi Dr. Otto Nemesis (Molina) odnosno "Doc Ock".

OSVRT
Prva filmska inkarnacija "Spider-Mana" u režiji Sama Rimija i sa Tobeyem Maguireom u ulozi čovjeka-pauka postigla je nezapamćen uspjeh, barem što se zarade na kino blagajnama tiče. Poklonici stripa željno su očekivali pojavljivanje omiljenog junaka na velikom platnu u visokobudžetnoj verziji ispunjenoj kompjuterskim efektima i kad je "Spider-Man" napokon stigao u kina uspjeh je bio zagarantiran. Prvi film ipak nije ispunio moja očekivanja koja su zbog reklame možda bila i prevelika, ali da se radi o odličnom hollywoodskom spektaklu nije se moglo pobiti. Za razliku od prvog filma "Spider-Man 2" je ista očekivanja nadmašio, dijelom zbog toga što su bila manja, a dijelom zbog toga što je nastavak bez sumnje bolji od svog prethodnika. Ovaj fenomen u kojem nastavak nadmaši prvi film u Hollywoodu nije čest, a primjera, koji su ipak diskutabilni, može se nabrojati na prste.

Prva stvar koja me u filmu oduševila i koju obavezno moram navest kao prvi plus + (čitaj: plus) je humor, koji je u ovom dijelu puno bolji i originalniji. Za to je u prvom redu zaslužan J. K. Simmons u ulozi Parkerovog urednika "The Daily Bugle"-a J. J Jamesona. Izjave iz njegovih usta teško će vas ostaviti ozbiljnima. Osim humora i boljih dijaloga nezaobilazni dio ovakvih filmova su specijalni efekti čije granice probijaju upravo filmovi ovog tipa. I u tom segmentu "Spider-Man 2" nadmašuje svog prethodnika tako da gledatelj ima priliku "ostati bez daha" u par navrata. Ovo bi prosječnom gledatelju trebalo biti sasvim dovoljno da ode u kino i uživa u zabavi koja je u ovom slučaju zagarantirana. Za nešto zahtjevniju publiku sad ću malo spomenuti i samu priču, odnosno radnju filma. Kao prvo moram uputiti pohvale na intro filma u kojem uz standardno iščitavajne imena filmske ekipe možete dobiti i kratki pregled radnje iz prvog dijela i to u igrano-animiranoj (stripovskoj) verziji. Osnova priče "Spider-Mana 2" sastoji se u odnosu glavnog lika i njegove ljubavi M.J. Peter Parker je, za razliku od završetka prvog filma kada je točno znao što mora učiniti , u ovom dijelu rastrgan između želje da bude superjunak i želje da bude normalan lik koji će do kraja života sretno živjeti sa svojom M.J. Cijela ta ljubavna zavrzlama u glavi našeg junaka začinjena je i sa novim negativcem Dr. Ottom Nemesisom ili skraćeno Doc Ock. Kad smo već kod zločestog doktora na njegov račun imam same pohvale koje se kreću od izbora glumca (Alfred Molina) pa do njegovog izgleda u filmu. No, da se vratimo na bitnu okosnicu filma. Producenti su glede priče u novom nastavku napravili korak dalje, što je dobro jer se većina nastavaka slične tematike svodi na puko preslikavanje originala uz dodatak novog negativca. U ovom slučaju to nije slučaj. Novi negativac je, da se tako izrazim, sporedna stvar, dok je priča o Peteru Parkeru ono što nas vodi kroz film i što na kraju krajeva obećava i mogućnost solidnih nastavaka. Kako vam neću otkriti nekoliko zanimljivih detalja da vam ne pokvarim gledanje, to bi bilo sve što se radnje tiče. Naravno, svi hollywoodski mega-turbo-ultra blockbusteri imaju i nekoliko rupa u priči, a toga nije pošteđena ni drugi dio "Spider-Man"-a. Cijela Parkerova dvojba koja se sastoji u tome hoće li ugroziti život M.J. ako bude sa njom ne drži baš vodu iz jednostavnog razloga. Naime, bez obzira na to da li je njihov odnos prijateljski ili ljubavni M.J. u svakom slučaju na kraju balade završi u rukama nekog super-zlikovca odakle je Spiderman treba izvlačiti. No, tu činjenicu je uz sve ono što vidite na ekranu lako zanemariti. Eto toliko, a Vi pravac kino, nećete se pokajati.
Autor: MK (milan@corner.hr)
Objavljeno: 6.8.2004.

Sarah Xyeva