Redatelj: Tim Burton
Scenarij: Roald Dahl (knjiga) i John August (scenarij)
Uloge: Johnny Depp, Freddie Highmore, Helena Bonham Carter, Christopher Lee
Trajanje: 115 minuta
Žanr: avantura / fantazija / komedija / obiteljski
Distribucija: Intercom ISSA
Dva puta na dan, na putu u školu i iz škole, mali je Charlie Bucket morao proći pokraj ulaza u tvornicu. I svaki put kad bi prolazio hodao bi veoma, veoma sporo, digao bi nos visoko u zrak i duboko udisao bogati miris čokolade koji se širio posvuda. Kako je samo volio taj miris! I kako je želio ući u tvornicu i vidjeti kako je unutra.

- Roald Dahl (Charlie i tvornica čokolade=

Proslavljeni redatelj Tim Burton donosi svoj osebujan stil omiljenom klasiku Roald Dahla Charlie i tvornica čokolade, o ekscentričnom proizvođaču čokolade Willyju Wonki (JOHNNY DEPP) i o Charlieju Bucketu (FREDDIE HIGHMORE), dobroćudnom dječaku iz siromašne obitelji koji živi u sjeni Wonkine neobične tvornice.
Najčešći obrok u domu Bucketovih je razrijeđeno varivo od kupusa, koje mali Charlie rado dijeli s majkom (HELENA BONHAM CARTER) i ocem (NOAH TAYLOR) te bakama i djedovima. Oni žive u malenoj, oronuloj i staroj kući koja je, usprkos svemu, ispunjena ljubavlju. Svake večeri Charlie s prozora promatra veliku tvornicu i uspavljuje se sanjareći o onome što bi se moglo nalaziti unutra.
Već gotovo petnaest godina nitko nije vidio niti jednog radnika kako ulazi u tvornicu ili izlazi iz nje, niti je itko vidio samog Willyja Wonku, no bez obzira na to, i dalje se proizvode goleme količine čokolade koje se prodaju širom svijeta.
Jednog dana Willy Wonka objavljuje nevjerojatnu vijest. Otvorit će vrata svoje slavne tvornice i otkriti “sve svoje tajne i čarolije” petorici sretnika koji nađu zlatnu karticu sakrivenu u pet nasumce odabranih pakiranja čokolade Wonka.
Ništa ne bi toliko usrećilo Charlievu obitelj kao dobitak na ovoj neobičnoj lutriji, no njegove su šanse izuzetno male jer mu mogu priuštiti samo jednu čokoladu godišnje, za njegov rođendan.
No ubrzo se svijetom pronosi glas o dobitnicima zlatnih kartica i Charliejeva se nada polagano topi. Prvi je sretnik proždrljivi Augustus Gloop, koji po cijele dane razmišlja samo to tome kako će se natrpati slatkišima. Nakon njega slijedi razmažena Veruca Salt, koja radi scene ako joj otac ne kupi sve što poželi. Treća je Violet Beauregarde, prvakinja u žvakanju gume za žvakanje koju zanimaju samo medalje izložene u vitrini, a četvrti je mrgodni Mike Teavee, koji se uvijek pravi važan i misli da je najpametniji.
No tada se događa nešto nevjerojatno. Charlie pronalazi novac na ulici i u najbližoj trgovini kupuje Wonka Whipple-Scrumptious Fudgemallow Delight, razmišljajući samo to tome koliko je gladan i kako je čokolada ukusna. Ispod omota ugleda nešto zlatno. To je posljednja kartica. Charlie ide u tvornicu! Njegov djed Joe (DAVID KELLY) toliko je uzbuđen viješću da skače iz kreveta kao da se odjednom pomladio, prisjećajući se sretnijih vremena kad je radio u tvornici, prije no što je Willy Wonka zauvijek zatvorio njezina vrata. Obitelj odlučuje da djed Joe prati Charlieja u ovoj pustolovini.
Nakon ulaska u tvornicu Charlie je potpuno očaran. Začudni, svjetlucajući strojevi koje je Wonka izumio, lupaju, zvižde i poskakuju, proizvodeći uvijek nove i različite jestive delicije. Mnoštvo veselih Oompa-Loompa rudare u planinama nugata pokraj vodopada pjenušave čokolade ili se voze u prozirnom brodu od šećerne vate niz čokoladnu rijeku pokraj nasada drveća od bombona i trave od jestivog mentol-šećera. Sljezovi kolačići s okusom trešnje rastu na grmovima, stotine vjeverica sjedi na stotinama malih stolaca i vješto čisti lješnjake za čokolade brže odbilo kojeg stroja, a sam Wonka upravlja staklenim dizalom koje se kreće u svim smjerovima koje možete zamisliti i vozi vas po čitavoj tvornici.
Willy Wonka jednako je zagonetan kao i njegovi fantastični izumi, uslužan, ali nekonvencionalan domaćin. On ne razmišlja o ničem drugom osim o slatkišima – no, povremeno se čini da razmišlja o nečemu što se dogodilo jako davno, a o čemu ne može razgovarati. Govori se da Wonka godinama nije izašao iz tvornice. Charlie može samo nagađati tko je on zapravo i zašto je posvetio život proizvodnji slatkiša.
S vremenom se pokazalo da su ostala djeca živi užas, toliko zaokupljeni samima sobom da se uopće ne dive fantastičnim Wonkinim izumima. Jednog po jednog, njihova ih pohlepa, razmaženost, zloba i oholost vodi u probleme zbog kojih se njihovo gostovanje završava prije vremena.
Kada je ostao samo maleni Charlie Bucket, Willy Wonka otkriva posljednju tajnu, najveću nagradu: ključeve tvornice. Nakon duge izolacije od svoje obitelji, Wonka osjeća da je vrijeme da nađe nasljednika svojeg slatkog carstva, nekoga kome može vjerovati i tko će nastaviti njegovo životno djelo. Zbog toge je organizirao nagradnu igru kako bi izabrao posebno dijete.
No, nije očekivao da će njegova darežljivost biti uzvraćena još vrjednijim darom.

Warner Bros. Pictures, u suradnji s Village Roadshow Pictures, predstavlja produkciju Zanuck Company / Plan B, film redatelja Tima Burtona Charlie i tvornica čokolade, u kojem glavnu ulogu glumi Johnny Depp, a ostale Freddie Highmore, David Kelly, Helena Bonham Carter, Noah Taylor, Missi Pyle, James Fox, Deep Roy i Christopher Lee. Redatelj je Tim Burton prema scenariju Johna Augusta, a producenti su Brad Grey i Richard D. Zanuck. Patrick McCormick, Felicity Dahl, Michael Siegel, Graham Burke i Bruce Berman su izvršni producenti.
Direktor fotografije je Philippe Rousselot, A.F.C./A.S.C; scenograf Alex McDowell, a montažer Chris Lebenzon, A.C.E. kostimografkinja je Gabriella Pescucci, a glazbu je skladao Danny Elfman.
Prenošenje klasika Roald Dahla na filmsko platno

Krećući u pustolovinu prenošenja priče Charlie i tvornica čokolade na filmsko platno, producenti Brad Grey i Richard Zanuck nisu bili potpuno svjesni u što se upuštaju. “Do sada nisam radio na nečemu tako velikom.” - kaže Zanuck, koji je dobio Oskara za film Vozeći gospođicu Daisy.
“Knjiga je puna vizualnih potencijala i znali smo da bi to izgledalo spektakularno na filmu. Sretni smo što smo ga mogli napraviti vrhunski tako da mislimo da bi i sam Roald Dahl bio zadovoljan.” - kaže Grey, također osvajatelj mnogih nagrada uključujući i nagrade Emmy i Zlatni globus za seriju Obitelj Soprano.
Knjiga je objavljena 1964. i omiljena je i među djecom i među odraslima. Prodana je u preko 13 milijuna kopija širom svijeta i prevedena je na 32 jezika. Njezina nesmanjena popularnost ukazuje na to koliko je autor razumio, cijenio i komunicirao s djecom. Grey objašnjava: “On nikada nije podcjenjivao svoje čitatelje niti njihovu inteligenciju.”
Johnny Depp, koji glumi Willyja Wonka, posebni cijeni “neočekivane obrate u Dahlovoj priči. Misliš da ide u jednom smjeru, a onda te opali iz sasvim suprotnog, i to te natjera na razmišljanje. U središtu priče Charlie i tvornica čokolade zapravo je poučna priča. Ali pouka se provlači kroz mnogo zabave i čarolije.”
Kad je došlo vrijeme za izbor redatelja, bilo je jasno da je Tim Burton savršen izbor. “Kad pogledate njegove filmove, postoji crta inteligencije i čudaštva koja se savršeno uklapa u ovu priču.” - kaže Grey. “Već je pri prvom susretu bilo jasno da Tim obožava ovu knjigu i da joj želi biti što vjerniji, a to smo i sami željeli.”
“Jedan od najzanimljivijih aspekata knjige je životnost ugođaja i atmosfere, tako specifična a ipak ostavlja prostora za interpretaciju.” – uvjeren je Burton.
“Većina odraslih zaboravlja kako je to biti dijete, ali Roald nije.” – nastavlja Burton. “Imate likove koji vas podsjećaju na ljude koje poznajete i klince s kojima ste išli u školu, a istovremeno odgovaraju starinskim arhetipovima mitologije i bajki. Ova je kombinacija emocija, humora i pustolovine apsolutno bezvremenska i zato je tako trajna. Zbog toga ovu knjigu možete uvijek iznova čitati i drugačije je shvatiti ovisno o tome koliko vam je godina.”

Scenarist John August (Big Fish) osjeća se posebno povezan s Roaldom Dahlom. “Kad sam išao u treći razred.” – prisjeća se - “morali smo napisati pismo slavnoj osobi. Gotovo svi su oda brali Jimmyja Cartera, koji je tada bio predsjednik, no ja sam izabrao Roalda Dahla jer je Charlie i tvornica čokolade bila moja omiljena knjiga. Nevjerojatno je to što mi je odgovorio razglednicom iz Engleske. Imao sam 10 godina i to mi je bio prvi kontakt s nekim piscem. To me potaklo da se i sam počnem baviti pisanjem. Stoga mi je bila velika čast i odgovornost adaptirati ovu knjigu u filmski scenarij.”
August je zadržao neodređeno vrijeme i mjesto događanja priče jer je ona “bezvremenska.” - tvrdi Grey. “Uopće nije važno događa li se danas ili prije 40 godina. Poruka govori da moraš biti iskren prema sebi i prema drugima i odnositi se prema drugima onako kako bi htio da se oni odnose prema tebi, a to zlatno pravilo nikada ne zastarijeva.”
Burton i August dodali su scene iz Wonkinog djetinjstva, neka njegova sjećanja, npr. na strogog oca stomatologa koji mu nije dao jesti slatkiše pa otuda proizlazi njegova opsjednutost slatkišima.
Za vrijeme razgledavanja, Charlijevo nevino pitanje o tome sjeća li se Wonka kakav je okus imao prvi slatkiš koji je kušao, doziva duboko sakrivene osjećaje proizvođača slatkiša. Kada on kasnije Charlie ponudi najvrjedniju nagradu – samu tvornicu i sve njezine divote – a Charlie je odbija ako to znači da mora ostaviti svoju obitelj, Wonka se ozbiljno zamisli. Možda je on podcijenio vrijednost obitelji. Možda Charlie, koji je uvijek pomalo gladan i živi u potleušici, ima nešto bolje od novca i čokolade.
“To je prekrasna, jednostavna poruka u svijetu u kojem ljudi teže za materijalnim stvarima i uspjehom.” - kaže Burton. “Postoji materijalno, no postoji i emocionalno i duhovno. Ponekad su najvažnije stvari one najjednostavnije.”

Podjela uloga Willyja Wonke, Charlija Bucketa i obitelji Bucket

Kad je Tim Burton predložio ulogu Willyja Wonke svojem prijatelju i čestom suradniku Johnnyju Deppu, jedva je izgovorio ponudu do kraja. Depp ovako prepričava razgovor: “Večerali smo i rekao je: ‘Želim te nešto pitati. Znaš onu priču, Charlie i tvornica čokolade? Režirat ću je i zanima me da li bi htio glumiti….’ I nisam mogao čekati da završi rečenicu. Rekao sam: ‘Svakako. Računaj na mene.’”
Ubrzo su se obojica zanijela u posao kao i u prijašnjim filmovima koje su zajedno snimili, počevši 1990. s filmom Edward Škaroruki, a nastavivši filmovima Ed Wood i Sanjiva dolina, a trenutno rade na animiranom filmu u stop-motion tehnici Tim Burton’s Corpse Bride.

Wonka je prisiljen otvoriti tvornicu nakon 15 godina kako bi pronašao nasljednika i kontakt sa ljudima mu teško pada. Depp objašnjava: “Pred ljudima stavlja šaljivu masku, no ispod nje je strah od kontakta i bliskosti. Mislim da ima panično boji bolesti i zato nosi bijele rukavice. Čini mi se da se od samog početka bori sa svojim strahovima, glumeći pred posjetiocima kako se dobro zabavlja, a zapravo uopće ne želi biti s njima.”

Burton i Depp surađivali su s kostimografkinjom Gabriellom Pescucci (Doba nevinosti, Van Helsing) kako bi kreirali pravi izgled za Wonku, a rezultat toga je 10 različitih raskošnih sakoa i kaputa. Podržavajući bezvremensku ideju Dahlove priče, odjeća je, objašnjava Pescuccijeva “suvremena, ali sa starinskim stylingom.”

Charlija glumi Freddie Highmore, koji se ponovo susreće s Deppon nakon suradnje u filmu Finding Neverland. Kad je snimanje počelo, Highmore je imao 12 godina i već je glumio glavne uloge u obiteljskim filmovima Five Children and It i Two Brothers, te je glumio mladog kralja Artura u mini seriji The Mists of Avalon.
Iskazujući jedinstveno mišljenje svih koji su radili s njim, Burton se divi kako je maldi glumac “potpuno prirodan i iskren”. “Ozbiljan je, ali ne zvuči lažno, a to teško postižu i odrasli glumci. U stanju je prenijeti emocije bez riječi i previše truda. To redatelj ne može nikome narediti, ili to imaju ili ne.”
Highmoreu je Charlie privlačan zato što je “normalan dječak. Nema posebnih talenata niti superiornih karakteristika, zapravo, nema gotovo ništa, osim svoje obitelji, no uvijek je pažljiv i ljubazan prema svima. Kada mu se ispuni želja i ode u tvornicu, svi su sretni jer je to zaslužio.”
Kada Charlie dože kući s dragocjenom zlatnom karticom, djed Joe, kojega glumi David Kelly, kao da se pomladio. “Vidite to u načinu na koji hoda i u načinu na koji govori.” - kaže Zanuck. “Djed Joe je radio u tvornici prije nego što ju je Wonka zatvorio i to su bili njegovi najljepši dani. Mogućnost da ponovo uđe u tvornicu doslovno ga diže iz kreveta i pomlađuje.”
Kellyju se sviđa kako je Dahl naglasio poseban odnos Charlija i njegovog djeda, što pokazuje da je pisac cijenio sve generacije. Glumac nije imao sreću upoznati svoje bake i djedove koji su umrli prije nego što se rodio, pa zato uživa u odnosu svoje djece s njegovim roditeljima i pita: “Ima li itko na svijetu tko ne osjeća posebnu ljubav prema svojim bakama i djedovima?”

U ulogama Charlijevih roditelja punih ljubavi pojavljuju se Helena Bonham Carter i Noah Taylor i oboje su, kako kaže Burton, “zasjali u relativno malim ulogama donoseći toplinu i uvjerljivost Charlijevoj obitelji.”

U ulogama četvero djece koji se pridružuju Charliju u obilasku tvornice su AnnaSophia Robb kao Violet Beauregarde, Jordan Fry kao Mike Teavee, Julia Winter kao Veruca Salt i Philip Wiegratz kao Augustus Gloop.
Ne kažemo da su to loša djeca, no četvorka koja je pronašla zlatne kartice nisu baš, kao što Zanuck diplomatski objašnjava “djeca koju bi s ponosom predstavili kao svoju.”
Violet Beauregarde ohola je i samouvjerena djevojčica koja se hvali osvojenim nagradama i trenutno pokušava oboriti svjetski rekord u neprekidnom žvakanju žvakaće gume. Ne slušajući Wonkova upozorenja, uzima komad eksperimentalne gume za žvakanje s okusom borovnice iz Sobe za izume i u trenutku poplavi i napuhne se kao ogromna lopta za plažu i moraju je odvesti u sobu za cijeđenje. Violetu glumi jedanaestogodišnja Amerikanka AnnaSophia Robb, koja je nedavno glumila u obiteljskom filmu Waynea Wanga Because of Winn-Dixie te u TV filmu Samantha: An American Girl Holiday.

Sveznajućeg ovisnika o video igricama Mikea Teaveea, glumi dvanaestogodišnji Amerikanac Jordan Fry. On se ruga novom Wonkovom izumu, pokušaju transportiranja čokolade putem elektromagnetskih valova kroz televizijski ekran. Teavee prekida eksperiment ubacujući se usred svega, a rezultat toga je prilično neočekivan.

Proždrljivi Augustus Gloop ne može odoljeti zovu čokoladne rijeke i napušta ostale kako bi je kušao, usprkos majčinim i Wonkovim upozorenjima. On pada naglavce u rijeku i usisa ga odvodna cijev koja transportira čokoladu u druge dijelove tvornice. To je prva profesionalna uloga dvanaestogodišnjeg rođenog Nijemca, koji je nosio umetke za ulogu pohlepnog momka.

Nepopravljivo razmažena Veruca Salt ima također problema. Nakon što je vidjela kako Wonkove vjeverice rade u sobi za lješnjake, zahtjeva da svakako dobije jednu. Kad je vjeverice ugledaju ponašaju se kao da je i ona lješnjak, ocijene da je trula i bace je u smeće. Verucu glumi dvanaestogodišnjakinja iz Londona Julia Winter, a ovo joj je prva profesionalna uloga.

Roditelji ove užasne djece predstavljaju najgore moguće odgajatelj što postaje jasno dok prate svoja derišta na putu kroz tvornicu.
Missi Pyle (Big Fish, Dodgeball, Bringing Down the House) u ulozi Gđe. Beauregarde djeluje više kao menadžer i trener, nego kao majka male Violet, užasne djevojčice koja želi osvojiti sve nagrade i natjecanja na svijetu. “Gđa. Beauregarde želi da njezina kći ima sve što ona nije imala.” - kaže Pyle. “Djevojčici je usadila svoj natjecateljski duh koji isključuje svako razmišljanje. One stižu u tvornicu potpuno sigurne u osvajanje velike nagrade,” ma što ona bila.
Veteran među glumcima James Fox (Put u Indiju) glumi gospodina Salta, oca nevjerojatno razmažene Veruca, djevojčice koja ne misli ni na koga osim na sebe. “Želi da njegova kći ima sve što poželi.” - kaže Fox, koji kaže da je Veruca Salt “drago, umiljato, slatko i nadareno, savršeno dijete”- a onda dodaje - “dok joj otac ispunjava svaku želju. I to odmah. Ako ne želi, ona je u stanju vrištati dok ne dobije što želi.”

Oompa-Loompas i Dr. Wonka

Deep Roy je preuzeo zadatak da glumi čitavu zajednicu Oompa-Loompasa, jedine radne snage u tvornici. Willy Wonka ih je spasio od teškog života u udaljenoj Loompazemlji, pa sada veselo žive i rade u tvornici i časte se svojom omiljenom hranom: sjemenkama kakaa.
Roy je već radio s Burtonom na Planetu majmuna i Big Fish, i rado je obnovio suradnju. No, postojala je zamka, objašnjava glumac uz smijeh. “Tim je rekao: ‘Postojat će samo jedan Oompa-Loompa i to ćeš biti ti. Od tebe ćemo stvoriti stotine.’ Onda je rekao da ću možda glumiti petoricu. Kad smo se idući put vidjeli, pet se pretvorilo u devetnaest! Na kraju mi je bilo svejedno jer je bilo super.”
Ekipa je uspjela stvoriti mnoštvo malenih, ali vrijednih tvorničkih radnika koristeći posebnu tehnologiju. Napravljeno je stotine duplikata koji su ipak pojedinačni i jedinstveni Oompa-Loompas prema kompjuterskoj slici Royjevih nastupa, a zatim su ih smanjili. Z Roya je to značilo mjesece proba i koreografije. Ako u sceni mnogobrojni Oompas pjevaju i plešu, Roy je morao izvesti korake za sve njih, počinjući svaki na malo pomaknutoj startnoj poziciji i s malo promijenjenim izrazom i pokretom, tako da se, kad se slike spoje, dobije čitava grupa.

U ulozi Willyjevog oca, stomatologa Dr. Wilbura Wonke, pojavljuje se Christopher Lee, kojega vidimo u scenama gdje se Willy u mislima vraća u svoje djetinjstvo. Britanski glumac cijenjen širom svijeta može se pohvaliti gotovo šezdesetogodišnjom karijerom i velikim rasponom mnogobrojnih uloga uključujući i trilogiju Gospodar prstenova te sagu Ratovi zvijezda.
Lee smatra da stariji Wonka nije loš otac, ali je prestrog i ne zna pokazati ljubav. Najviše ga je zanimala oralna higijena i stanje zuba njegovog sina, i zbog toga mu nije dao jesti slatkiše. “Ne možemo to baš nazvati zlostavljanjem jer se povodi dobrim namjerama, no veoma je strog i dječak ga se užasno boji.”

Stvaranje Wonkovog svijeta
Kad se nađu unutar tvornice, djeca otkrivaju svijet čokoladnih vodopada i čokoladne rijeke, jestivog drveća i nevjerojatnih strojeva koje može smisliti jedino um kao što je Roald Dahl, a interpretirati um kao što je Tim Burton. To je fantazija, zabava, nešto dosad neviđeno i zadivljujuće. Jednostavno ne znate kamo prvo pogledati.”

Film Charlie i tvornica čokolade je šesti IMAX DMR (Digital Re-mastering) film koji je Warner Bros. Pictures napravio, nakon novog nastavka Batman početak: The IMAX Experience, zatim Polar Expressa: An IMAX 3D Experience (najveća zarada među IMAX DMR filmovima do sada), uz digitalno re-masteriran nastavak Harry Pottera i zatočenika Azkabana, te dva posljednja dijela trilogije Matrix trilogy, kao i originalna produkcija NASCAR 3D: The IMAX Experience.

O GLUMCIMA

JOHNNY DEPP (Willy Wonka) mnogobrojnim je ulogama oduševio i publiku i kritiku. Charlie i tvornica čokolade njegova je četvrta suradnja s redateljem Timom Burtonom, a već su započeli i petu u novom Burtonovom animiranom filmu Corpse Bride.
Glumac je nedavno bio nominiran za Oskara, Zlatni globus, nagradu BAFTA i još neke nagrade za ulogu J.M. Barryja u filmu Marka Forstera Finding Neverland u kojem su glumili i Kate Winslet i Freddie Highmore.
Depp je već bio nominiran za Oskara, Zlatni globus i nagradu BAFTA za ulogu kapetana Jacka Sparrowa u akcijsko-pustolovnom filmu Pirati s Kariba: Prokletstvo crnog bisera. Trenutno snima Pirate s Kariba: Mrtvačeva škrinja te Pirate s Kariba 3. Uskoro ćemo ga gledati u filmu Laurencea Dunmorea Libertine, u kojem glumi pjesnika ženskara iz 17. stoljeća.
Deppa smo gledali i u filmovima Secret Window, Bilo jednom u Meksiku, From Hell, Blow, Čokolada, Before Night Falls, The Man Who Cried, Sanjiva dolina, The Ninth Gate, Fear and Loathing in Las Vegas, Donnie Brasco, Dead Man, Don Juan Demarco.
Pozornost mu je donio nastup u filmu Tima Burtona Edward Škaroruki, a donio mu je i nominaciju za Zlatni globus. Drugu je nominaciju za Zlatni globus dobio za nastup u filmu Benny & Joon, u režiji Jeremiah S. Chechik. Depp je ponovo surađivao s Burtonom u filmu Ed Wood, za koji je po treći put bio nominiran za Zlatni globus.
Osim toga, glumio je i u filmovima What’s Eating Gilbert Grape?, Arizona Dream i Nick of Time.
Depp je debitirao kao redatelj filmom The Brave u kojem je i glumio zajedno s Marlon Brandom. Scenarije je Depp napisao zajedno sa svojim bratom, prema romanu Gregoryja McDonalda.

Charlie i tvornica čokolade drugi je film u kojem FREDDIE HIGHMORE (Charlie Bucket) glumi sina Helene Bonham Carter. Njegova je prva uloga bila uloga njenog sina u filmu Women Talking Dirty.
Prošle smo ga godine gledali u filmovima Marca Forstera Finding Neverland zajedno s Johnny Deppom, Kate Winslet i Dustinom Hoffmanom; Two Brothers u režiji Jean-Jacques Annaud te Five Children and It s Kennethom Branaghom.

O FILMSKOJ EKIPI

TIM BURTON (redatelj) nedavno je režirao film Big Fish, dirljivu priču o odnosu između oca i sina. Prije toga je snimio film Planeta majmuna u kojem su glumili Mark Wahlberg, Tim Roth, Helena Bonham Carter, Michael Clarke Duncan i Kris Kristofferson.
Svi su Burtonovi filmovi poznati po maštovitosti i detaljnom svijetu koji stvara za svoje likove.
Burton je karijeru započeo kao animator u Disneyevom studiju, a kao redatelj je debitirao kratkim animiranim filmom Vincent. Film je izvrsno ocijenjen od strane kritike i dobitnik je mnogih nagrada na festivalima. Nakon toga režirao je kratki igrani film Frankenweenie.
1985. Burton postiže veliki uspjeh filmom Pee-Weejeva velika pustolovina, a 1988. snima Beetlejuice u kojem glume Michael Keaton, Geena Davis, Alec Baldwin i Winona Ryder, te također postiže velik uspjeh.
1989. režirao je veliki hit Batman, s Jackom Nicholsonom, Michaelom Keatonom i Kim Basinger, i njime osvojio Oskara.
Edward Škaroruki, s Johnny Deppom, Winonom Ryder i Dianne Wiest, bio je jedan od najvećih hitova 1990. 1992. Burton se vraća u Gotham City i režira Batman Returns, film s najvećom zaradom te godine, s Michelle Pfeiffer u ulozi Žene-mačke i Danny DeVitom u ulozi Pingvina.
1994. Burton je producirao i režirao film Ed Wood, s Johnny Deppom u naslovnoj ulozi. Film je dobio Oskare za najboljeg sporednog glumca (Martin Landau kao Bela Lugosi) te Special Effects Makeup.
Burton je smislio i producirao animirani pustolovni film Tim Burton’s The Nightmare Before Christmas, originalnu božićnu priču koja je postala veliki hit. 1993. je producirao film Cabin Boy, a 1995. novi nastavak Batman zauvijek, kao i film James and the Giant Peach, prema romanu Roalda Dahla.
Burton je producirao i režirao Mars napada!, znanstveno fantastični film u kojem glumi elita od 20 velikih glumaca koje predvode Jack Nicholson, Glenn Close, Danny DeVito i Annette Bening.
1999. režira Sanjivu dolinu inspiriranu pričom Washingtona Irvingaq. Film je nominiran za tri Oskara, a osvojio je onoga za najboljeg umjetničkog direktora.
Burton trenutno radi na filmu Corpse Bride, koji će se u kinima naći krajem godine.